Zoals jullie zien ben ik inmiddels wat bezig geweest met hoe ik verder m’n blog aan kan passen. Jullie kunnen nu, rechtsonder, direct de afgelopen vijf tweets zien die ik heb gepost op mijn twitter-account www.twitter.com/AverNL  en ik heb alles ook al in categorieën(dat spel je met twee e’s, wordpress, niet maar eentje, en een trema op de laatste) onderverdeeld.
Ook heb ik inmiddels m’n achtergrond aangepast – ziet het er een beetje leuk uit voor jullie?
Ik ben nu dus vooral bezig met experimenteren met wat ik allemaal kan met WordPress, en tot dusver zijn mijn opties volgens mij veel breder dan bij weblog, omdat ik gewoon hier ook veel meer kan. Maar dan weet ik natuurlijk nog niet hoe weblog eruit gaat zien na die geweldige verhuizing – als daar überhaupt nog iets van terecht gaat komen *zucht* maar ik heb deze blog niet genomen om te klagen. Hou in ieder geval de lay-out van deze blog in de gaten, die kan nog veranderen.

Nog even één ding dat wel leuk is om met jullie te delen: na de dood van mijn opa heb ik drie gedichten geschreven, omdat ik graag op die manier m’n emoties van me af zet en me over bepaalde shocks heen kan zetten. Eén ervan sprong eruit en toen ik die aan m’n oma liet lezen, reageerde ze erg enthousiast, ze vond ‘m erg mooi – zo mooi zelfs, dat hij op de bedankkaartjes van de begrafenis van mijn opa is beland. Of die al verstuurd zijn weet ik niet, maar het leek me een leuk idee om dan ook gelijk dat gedicht hier op deze blog te zetten.

Laat me weten wat jullie ervan vinden en tot de volgende blog!

 

De pedalen van je fiets
Bewegen zich voort
De ketting die rammelt
Ik zit bij jou achterop

 ‘Oeh-ah-oeh-ah’
Zo gaan wij de berg op
Ik, piepjong kleinkind, duwend
En jij vrolijk meespelend
We komen aan.

De pedalen van je fiets
Bewegen zich voort
De bel die luidt
Ik fiets naast je

 ‘Oeh-ah-oeh-ah’
Zo gaan wij de berg op
Beiden wat ouder, op onze eigen fietsen
We duwen elkaar verder
We komen aan.

De pedalen van je fiets
Bewegen zich voort
De versnelling verandert
Vijf dagen weg.

En na de vijf dagen weg
Ben jij er opeens niet
Tranen vast in mijn keel
Weet ik dat het lang duurt
Jij bent aangekomen.

De pedalen van je fiets
Staan al dagen stil
De fiets maakt geen geluid
En ik blijf huilend hier.

