Allereerst nog hartelijk dank voor alle steun over Twitter ivm Toby, mijn oudste kat(ze is een vrouwtje).
Aangezien ik beloofd heb elke week te bloggen over onder andere Wie Is De Mol, hier eerst wat informatie over Toby’s toestand. Het gaat nog niet veel slechter of beter met haar: ze is heel aanhankelijk(wat niet heel typisch haar is) maar ze lijkt niet in bijzonder veel pijn.
De dierenarts heeft nog gebeld met meer informatie, maar het was niets wat we niet al wisten. Donderdag houdt hij een biopsie om te kijken hoe erg het met de kanker gesteld is: als daaruit blijkt dat de tumor zo erg is uitgezaaid dat het op de korte termijn alleen tot lijden kan leiden, dan laat hij haar niet meer ontwaken uit de narcose. Het wordt dus spannend, maar niemand in dit huis rekent er echt op dat ze het overleeft.
Het is wel mooi, dat je de laatste dagen met een dier kan doorbrengen terwijl je weet dat het de laatste dagen zijn. Met plotseling overlijden(zoals bijvoorbeeld met m’n opa) heb je die luxe niet. We maken er dan ook uitgebreid gebruik van, en donderdag beloof ik jullie een extra blogje te posten met meer informatie over Toby’s gesteldheid en of ze het heeft overleefd. Maar reken op negatief nieuws.

Dan nu een stukje over WIDM, lees door tot de volgende regel als je niet gespoild wilt worden/niet geïnteresseerd bent!

Na het eruit gaan van Dio(waar ik geen traan om heb gelaten, sterker nog, ik deed een rondedansje – ik ergerde me kapot aan zijn ‘IK SNAPPUT NIE!!!!!111!!1!’-houding) kan ik een verdachte afstrepen, hoewel ik Dio nooit echt verdacht heb – het was meer hopen dat hij het wel was, omdat hij anders dus blijkbaar echt zo dom is.
Frits verdenk ik niet meer. Hij is te duidelijk, en hij ligt te verdacht in de groep – al staat hij nog wel op mijn lijstje. In 2009 heb ik ooit Jon als verdachte weggeschrapt omdat ik dacht dat hij te verdacht in de groep lag: uiteindelijk ben ik toen wel op hem terug gegaan, maar ik had hem al vanaf aflevering 1 door kunnen hebben.
Wie is dan mijn nieuwe hoofdverdachte? Marit. Ze is heel fanatiek, maar let eens op wanneer ze fanatiek is: òf het is bij de auto-opdracht(waar haar constante vraag om duidelijkheid alleen maar tijd kostte), òf het is bij de rooksignalen waar er juist geld in de pot kwam als ze het níét zouden halen. Marit, jij staat hoog op mijn lijstje.
Hadewych en Annemarie staan ook op mijn lijstje om in de gaten te houden. Ik vertrouw ze niet, en er zijn één of twee hints die in hun richting wijzen. Liesbeth is mijn minst verdachte persoon: haar fanatisme doet me hopen dat ze misschien winnaar wordt.
Maar ja, dit is Wie Is De Mol… trust nobody!

Mijn kerstvakantie houdt nog steeds aan, al vanaf 21 december – januari is de maand van de herkansingen, en ‘helaas’ heb ik alles gehaald. Desondanks was vandaag de eerste dag dat ik me echt verveelde: ik hou mezelf bezig met doelen.
Onder andere ben ik namelijk bezig met het schrijven van een verhaal, en ik wil minstens tot de kern komen in januari. Ook ben ik nog steeds bezig in het Rad des Tijds: boek zes dit keer. Ik wil het uit hebben voordat de kalender februari slaat, en in dit tempo gaat me dat met gemak lukken.
Verder kom ik mijn dagen door met hond uitlaten, mensen irriteren op twitter, gamen en in de weekenden bij vrienden langsgaan 🙂 Zonder verveling is dat nog best te doen.

Tot donderdag!

