Dit blok is een droom als het om werkcolleges gaat. Ik heb maar één werkcollege wekelijks en verder één werkcollege drie keer in het hele blok(om de week, heb gisteren mijn eerste gehad) en dus ben ik vrij veel vrij. Het enige nadeel is dat het blok wel een nachtmerrie is als het om hoorcolleges gaat – ik heb vier hoorcolleges in de week, allemaal met een flinke portie stof om voor te bereiden.
Bovendien heb ik nu minder werkcolleges waarin de stof allemaal besproken wordt, tot in detail, zodat je het niet vergeet – en dus moet je heel veel thuis doen. Daarom heb ik dus ook vorige week niet geblogd. Ik had er gewoonweg geen tijd voor – zelfs mijn schrijven lijdt eronder en dat wil toch wel wat zeggen. Ik heb het druk, druk, druk. Ik ben ook niet heel vaak meer online in chats of op MSN – het is lezen, lezen en nog eens lezen.
Toch is het niet allemaal ellende. Zoals eerder gemeld ben ik veel vrij(om de dinsdag, om de donderdag en elke vrijdag) en dat geeft iets meer tijd om te relaxen. Bovendien heb ik momenteel het geweldige vak Ontwikkelings & Onderwijspsychologie en dat is een vak waar ik graag voorbereidingen voor tref. Het is echt helemaal mijn ding. Daarnaast heb ik ook ECO: dat heeft niks met het milieu te maken, het staat voor Experimenteel en Correlationeel Onderzoek en is mijn laatste statistiekvak dit jaar. Tenslotte heb ik ook nog Sociale & Organisatiepsychologie – op het eerste gezicht klinkt dat als een rotvak, maar eigenlijk valt het heel erg mee en is het best te doen.

Maar goed, het is weer tijd voor het stukje over WIDM… scroll door naar de volgende witregel als geen interesse! Ik doe nu trouwens twee weken aangezien ik vorige week niet kon bloggen.

Frits en William zijn eruit en in beide gevallen heb ik balend voor de TV gezeten. Het waren twee executies waar ik absoluut niets aan heb gehad – vooral bij William baalde ik omdat dat de enige uitkomst van de executie was waar ik niks aan had. Nu wordt het gelukkig beter – ik verdenk alle kandidaten die er nog in zitten wel een beetje.
Annemarie is mijn hoofdverdachte. Zij is buiten de groep, gesloten, en wel fanatiek maar ze weet toch het geld steeds uit de pot te houden. Als ze de mol is, is ze wel vrij passief – maar aan de andere kant, het betekent wel iets dat, zodra Annemarie erbij betrokken is, er ineens veel minder geld in de pot gaat. Met uitzondering van de torenopdracht en het vlot-in-de-brand-schieten: al kan het zijn dat Annemarie dat vlot per ongeluk raakte. Of dat iemand anders die pijl afschoot – hoe weet je zeker welke pijl van wie is?
Hadewych staat op twee. Als zij de mol is: petje af, dan heeft ze het super gespeeld. Van haar wil ik ook omwille van het programma geloven dat ze de mol is, dan is het eindelijk weer eens goed verrassend. Alle acties van haar leiden tot fanatisme en dat ze zich in de opdracht verliest – maar dan wel in het verkeerde onderdeel van de opdracht. Denk aan wanneer ze een gun had en schutters afschoot in de groeve. Dat valt me op aan haar, dus haar verdenk ik ook nog steeds.
Liesbeth is drie. Zij wordt nu het meeste verdacht door mensen – als zij de mol is vind ik het een beetje jammer, maar alsnog goed gespeeld door Liesbeth. Ik heb wel bij haar een heel sterk gevoel dat zij de mol niet is – dat kan ik niet verklaren, maar als ik dat gevoel heb klopt het meestal wel. Het kan bij haar nog alle kanten op.
Tim staat op vier. Als hij de mol is kom ik de producers van WIDM persoonlijk opzoeken want dan hebben ze hun taak niet goed uitgevoerd en ben ik diep teleurgesteld. Hij is te verdacht en iedereen in mijn omgeving verdenkt hem. Dus kan hij het bijna niet meer zijn, al verdenk ik hem ergens ook nog wel. Alles is mogelijk.
Ik zie het hoe dan ook dit jaar wel gebeuren – al mijn verdachten zitten er nog in, dus het kan best zijn dat ik dit jaar voor het eerst ernaast zit bij de ontknoping… *gasp*

Momenteel faalt mijn internet behoorlijk, trouwens. Ik doe tegenwoordig alles op mijn laptop, en die heb ik maandag laten vallen – probleem is nu dat er waarschijnlijk iets mis is gegaan met de WiFi want ik heb alleen nog maar internet thuis als mijn laptop vindt dat ik er recht op heb. Reacties kunnen dus soms lang duren. Mijn vader heeft de router gereset, ik hoop dat ik nu iets meer succes heb en internet gewoon blijft werken.

Was dat het? Nee, ik heb nog één klein beetje vreugdevol nieuws te delen… kunnen jullie je nog Toby uit de vorige blogs herinneren? Die is inmiddels een maand dood en wij zijn weer ‘op jacht’ gegaan naar een kat… en we waren succesvol! We hebben nu een kitten van een half jaar oud in ons huis, ze heet Lizzie(bijnaam Elizabeth… tot nu toe ben ik de enige die die bijnaam gebruikt, hmm) en ze is een beetje schrikachtig. Onze andere kat Kim was de eerste twee dagen in staking op de kast geklommen, boos mokkend, maar inmiddels gaat het wat beter. Al is er nog wel wat geblaas over en weer. Ze kan het wel goed vinden met Mila(de hond) en dat was een verrassing. Mila is zelf nog wel wat bang voor haar.
Bijgevoegd vinden jullie een foto van haar! Ik spreek jullie de volgende blog weer 🙂 Image

