Het is altijd ontzettend leuk om naar onze nieuwe kat Lizzie te kijken. Het is namelijk een prachtig gezicht om haar de hele kamer te zien ontdekken – soms ziet ze een blaadje waar ze mee bezig is, dan is ze weer bezig met het bekijken van de kast… het is een prachtig gezicht. Hoewel het soms wel irritant is om zo’n jong poesje achter je aan te hebben lopen die woordloos vraagt ‘wat ga je nu doen? En wat ga je nu doen? En nu?’ omdat ze ontzettend veel interesse heeft in je acties. Soms is het net zo’n vervelend jonger zusje dat je constant in de gaten blijft houden – dat was trouwens niet als verwijt bedoeld hoor 🙂
Toby’s aanwezigheid wordt natuurlijk nog steeds gemist, omdat het toch één van de liefste katten was die ik kende. Soms ga ik zitten en hoop ik dat ze bij mij op schoot springt, waarna ik me herinner dat dat nooit meer zal gebeuren. Maar je moet ook door en nieuw jong bloed is ergens ook wel fijn.

Wat universiteit betreft heb ik het zwaar. Veel hoorcolleges en weinig werkgroepen betekent veel thuis doen, en ik doe daarom dus ook veel thuis. Voordeel is wel dat ik geen echt slechte leraren heb dit blok, iedereen doet gewoon hard zijn best en dat maakt het leren & tentamens maken wel een stuk motiverender. Gelukkig kon ik gisteren ‘vrij’ nemen van studie: heb vrij weinig gedaan omdat ik in het weekend hard heb gewerkt. De tentamenweek komt wel steeds dichterbij.

Goed, dan nu een stukje over Wie Is De Mol… doorscrollen tot de volgende witregel indien geen interesse 🙂

Ik heb nadat William een rood scherm kreeg op Twitter geroepen ‘als de finale uit drie dames bestaat weet ik echt niet meer wat ik moet doen’. Destijds verdacht ik zowel Annemarie als Hadewych als Liesbeth: Tim begon ik wel een beetje te verdenken. Die verdenking op Tim is sterker geworden naarmate de dagen voorbijgingen – en daardoor werd de twijfel ook groter. Twee Wie Is De Mol-sites die vaak goed zitten, zaten allebei op Tim, inclusief zowat al mijn vrienden.
Maar toen Tim een rood scherm kreeg zat ik grijnzend achter de televisie. Hij lag eruit en daarmee was mijn twijfel weg. I’m back in the game. Ik ga dit jaar weer gewoon goed zitten net zoals alle vorige jaren – Annemarie is de mol. Ik ben héél zeker van mijn zaak. En ik kon natuurlijk heel veel mensen uitlachen – dat was zowat een droom.
Morgen horen we, vermoed ik, dat Hadewych de verliezer is en de week daarna dat Annemarie de mol is en Liesbeth de winnares. Ik heb Hadewych inmiddels kwijtgescholden op grond van het geld dat ze verdiend heeft in het doolhof en Liesbeth op grond van mijn gevoel over haar: al vanaf aflevering 1 dacht ik, zonder enige goede reden, ‘jij bent de mol niet’. Bovendien verdenken veel mensen haar en dat is bij Wie Is De Mol altijd een reden tot kwijtschelden van een eigen verdenking. Tenslotte zat Frits, bij het eruit liggen, op haar als hoofdverdachte met Annemarie als tweede. Dat heeft hem zeer waarschijnlijk opgebroken.
Om een lang verhaal kort te maken: Annemarie is de mol!

Wat heb ik verder nog meegemaakt? Huiswerk gemaakt(véél huiswerk) en me een beetje geërgerd aan het feit dat alle andere mensen een voorjaarsvakantie hebben gehad en ik niet. Dat meen ik trouwens niet, ik ben niet in de positie om te klagen – ik heb een gigantische kerstvakantie gehad en daar mag ik best blij mee zijn, denk ik zo. Weer een vakantie zou me waarschijnlijk alleen maar gigantisch uit het ritme gooien dat ik inmiddels heb opgebouwd.

Tot de volgende blog!

